Felanmälan

Information om felanmälan


Som bostadsrättsinnehavare har man ansvar för inre underhåll i sin bostadsrätt. Underhållsansvaret är delvis reglerat av bostadsrättslagen men först och främst av föreningens stadgar §§ 26-32.

Felanmälan för fel som kan omfattas av garanti (t ex fel på vitvaror), kontakta Peab
Mail: kundcenter@peabbostad.se

Du finner även mer nyttig information från Peab här.

Mer information om värme och vatten hittar du här.
Instruktioner och manualer kan du också nå här.


Felanmälan i fastigheten

Vår tekniska förvaltare CEMI sköter det mesta och det är direkt hos dem du ska anmäla fel genom länken nedan.

Observera att bostadsrättsinnehavaren själv ansvarar för fel inne i bostaden, t ex stopp i avlopp eller justering av ventilation.

Det kan variera beroende på vad det gäller men allt finns sammanfattat här. Detta kan vara viktigt att tänka på när du exempelvis tar in fastighetsskötare, jourpersonal eller hantverkare för arbete i din lägenhet; då du kan komma att få betala notan själv. Rådfråga styrelsen innan om du är osäker.

Du finner också en stor samling datablad, instruktioner och anvisningar här.

GÖR FELANMÄLAN

Vid anmälan av tekniskt fel i fastigheten kontaktas Cemi Support helgfria vardagar klockan 07.00-16.00 på nummer 0774 – 400 990.

Vid händelse av akut tekniskt fel utanför ordinarie arbetstid kontaktas Dygnet Runt Fastighetsjour AB på nummer 08-18 70 00. Observera att jour endast ska kontaktas vid akuta ärenden som inte kan vänta till ordinarie arbetsdag. Ej akuta ärenden kan komma att debiteras anmälaren.

Som bostadsrättshavare har vi också möjlighet att anlita CEMIs fastighetsskötare och snickare privat.


Beroende av vad du vill felanmäla finns också följande kontaktuppgifter:

Vitvaror

Felanmälan/Electrolux Telefon 0771-76 76 76

TV/Bredband/Telefoni

Kundtjänst/Telia Telefon 020-755 766

Telefontid: Vardagar 8.00-21.00, lör-, sön- och helgdagar 9.00-17.00

Support/Telia Telefon 020-240 250

Telefontid: Vardagar 8.00-22.00, lör-, sön- och helgdagar 9.00-20.00